2 de juliol de 2010

Dilluns comencen els cursos de la Universitat d'Estiu a la ciutat de Lleida, amb més de 470 persones matriculades
audio
Universitat d'Estiu de la Universitat de Lleida  [+] AMPLIAR IMATGE L'agricultura ecològica torna a ser protagonista
La Universitat de Lleida posa en marxa el proper dilluns, 5 de juliol, la seua oferta formativa d'estiu a la capital del Segrià. Un total de 474 persones estan inscrites en algun dels 18 cursos que tenen lloc al campus de Cappont i que completen els que es desenvoluparan a la Seu d'Urgell, Tremp, Solsona, Seròs, Erill la Vall, Arbeca i Àger. Precisament en aquest darrer municipi de la Noguera tindrà lloc l'únic curs amb classes de nit. Imatges de l'Univers combinarà les sessions diürnes per obtenir imatges del Sol amb les sessions nocturnes per descobrir el món de la fotografia astronòmica.

Una de les iniciatives amb més demanda ha estat la de El cavall com a suport pedagògic, que desenvoluparà sessions pràctiques d'hípica al Lliri Blau de Linyola a partir de dimarts. Un altre curs amb llista d'espera és el de Pedagogia Teatral. Recursos per al professorat de primària i secundària, que comptarà com a professor amb el director d'escena i actor del Teatre Nacional de Catalunya Marc Montserrat. Els participants hauran de demostrar el seu talent dimecres per la tarda, en un taller d'expressió creativa.

També gaudirà de sessions pràctiques l'alumnat del curs de Domòtica, gràcies a una demostració amb equips reals prevista per dijous, 8 de juliol. Mentre, l'estudiantat d'Iniciació a la robòtica amb Lego Mindstorm presentarà divendres per la tarda els enginys que hagi construït durant les classes. Dins d'aquest àmbit tecnològic també destaca el curs  Com actuar davant la pobresa energètica, en què l'alumnat aprendrà a entendre les factures i a estalviar energia amb els electrodomèstics, la calefacció, la il·luminació i els aparells de refrigeració amb Josep Puig, professor de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Una de les novetats del programa d'enguany és Agricultura ecològica per a urbanites, dirigit a persones que no tinguin coneixements tècnics sobre l’activitat agrícola. En aquest curs s’explicarà el procés que segueixen els productes obtinguts mitjançant l’agricultura ecològica i les diferències respecte als que es produeixen en la convencional. La jornada de dimarts estarà dedicada als transgènics i es debatran tant els arguments per utilitzar-los com per prohibir-los.

La inauguració oficial de la 18a Universitat d'estiu tindrà lloc al Centre Cívic El Passeig, de la Seu d’Urgell, el dimarts 13 de juliol. Serà amb la conferència Periodisme del segle XXI: informació o espectacle?, a càrrec de la veterana periodista Rosa Maria Calaf.