2 d'abril de 2009

La passarel·la de Cappont serà aquest dissabte un espai per a descobrir el firmament en una iniciativa de la UdL i la Societat Astronòmica

L'equip de la UdL es proclama campió de la V Lliga de Debat Universitari
Participants en la sessió del passat 6 de març
El mirador de la passarel·la acollirà dos observacions, en el marc d'un esdeveniment mundial batejat amb el nom de Nit dels Estels. 100 hores d'astronomia. L'objectiu és que el major nombre possible de persones descobreixi el cel a través d'un telescopi, tal com va fer Galileu ara fa 400 anys.

La primera sessió, que començarà a les 11.00h del matí, consistirà en una observació solar amb un telescopi PST exclusiu per aquest tipus de contemplació i tres aparells més preparats per poder mirar el Sol. La segona serà nocturna, a partir de les 20.00h del vespre. En aquest cas, els assistents comptaran amb quatre telescopis per observar la Lluna i Saturn. Els organitzadors també animen tots aquells que tinguin telescopis propis a què s'afegeixen a aquesta activitat.

La primera observació astronòmica pública organitzada per la UdL en aquest Any Internacional de l'Astronomia va tenir lloc el passat 6 de març. La sessió va anar a càrrec de Fernando Guirado, professor de l'Escola Politècnica Superior de la UdL, i Enrique Herrero, de la Societat Astronòmica de Lleida. A l'igual que en l'activitat anterior, els participants rebran un tríptic amb informació astronòmica.