2 d'abril de 2007

La UdL preveu cedir bicicletes als estudiants el proper curs

La Universitat de Lleida preveu oferir bicicletes als estudiants, preferentment als que siguin fora de Lleida, el proper curs acadèmic. Així ho ha manifestat avui el vicerector d’Estudiantat, Xavier Gómez, en la signatura de l’acord marc de col·laboració entre la UdL i el Col·lectiu d’usuaris i amics de la bicicleta (CUAB) presidit pel professor de l’I NEFC-Lleida, Francesc Reig. Els estudiants haurien d’abonar un dipòsit que els seria retornat un cop tornessin la bicicleta.

Aquesta és una de les iniciatives de la UdL per promoure la bicicleta com a mitjà de transport eficient, ràpid, econòmic, còmode, divertit i saludable entre la comunitat universitària, promoció que compta amb el suport del CUAB, gràcies al conveni rubricat avui pel rector de la UdL, Joan Viñas, i el president de la CUAB.

Altres iniciatives seran l’organització d’una bicicletada el proper 26 d’abril, dia en què els estudiants de la Universitat de Lleida celebren la seua Festa Major. El CUAB s’encarregarà del suport logístic i de la fixació del circuit a récorrer, que es preveu s’inici al campus del Rectorat i finalitzi al de Cappont. Els participants seguiran, mentre puguin, el carril bici de la ciutat i que, malhauradament no uneix encara tots els campus.

En aquest sentit cal recordar que la Comissió de Medi Ambient de la UdL està portant a terme una recollida de signatures per reclamar un carril bici més extens i més segur. De moment ja compten al 2.000 signatures, entre les quals cal esmentar la dels artistes Lluís Gavaldà i Lluís Llach. Darrerament s’han afegit a la campanya de la UdL, el pallasso Tortell Poltrona, i el Centre Excursionista de Lleida. Els representants de la Comissió de Medi Ambient de la UdL estan pendents, des de fa mesos, poder lliurar en mà a l’alcalde de la ciutat les signatures recollides fins ara.

Bicicletada

print enrera pujar