18 de març de 2009

Un equip de la Facultat de Dret i Economia de la UdL participa del 23 al 25 de març en la V Lliga de Debat Universitari, a Alacant

L'equip de la UdL va quedar subcampió en la III Lliga de Debat Universitari, l'any 2007 [+ info]
La competició té com a objectiu fomentar l'ús de la paraula entre l'estudiantat, a través de l’enfrontament dialèctic. El tema d'enguany és: "La globalització aporta millores substancials en la qualitat de vida de les persones?". Els jutges valoren capacitats com ara el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció, i la correcció tant semàntica com formal.

A la V Lliga de Debat Universitari hi prenen part 13 universitats de Catalunya, el País Valencià i les Balears. L'equip de la UdL, coordinat pel professor Antonio Ezquerra, està composat per Manuel Hervàs, Mercè Mill, Paula Pena, Jordi Clarissó i Mònica Noguero, i capitanejat per Laura Salamero. S'hauran d'enfrontar amb els de les universitats de Barcelona, Autònoma de Barcelona, Politècnica de Catalunya, Ramon Llull, Oberta de Catalunya, Illes Balears, Internacional de Catalunya, Jaume I, Alacant, Miguel Hernández d’Elx, Politècnica de València i Vic.

Els debats es desenvoluparan a la Sala Aifos i la Sala de Graus de la Facultat de Dret de la Universitat d’Alacant. Entre el jurat hi ha la directora de Televisió de Catalunya, Mònica Terribas, i el fiscal en cap del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, Ricard Cabedo. El premi per a l’equip guanyador de la Lliga serà de 2.500 euros, mentre que l’equip finalista en rebrà 1.200. L’organització ha previst dos guardons honorífics més: el premi al millor orador de la competició, que serà atorgat pel jurat, i la distinció al millor equip de la competició, que decideixen els mateixos participants.