18 de març de 2008

. XARXA VIVES / Un equip d'estudiants de la Facultat de Dret i Economia de la UdL, capitanejats pel professor de Dret Administratiu, Antonio Ezquerra, participaran en la IV la Lliga de Debat Universitari que organitza la Xarxa Vives.

Xarxa Vives d'Universitats
Un total de 14 equips de les universitats de Lleida, Alacant, Barcelona, Girona, Illes Balears, Internacional de Catalunya, Jaume I de Castelló, Miguel Hernández d’Elx, Politècnica de Catalunya, Politècnica de València, Pompeu Fabra, Ramon Llull, València i Vic s’han inscrit en la quarta edició de la lliga, que tindrà lloc en una de les seus de la Universitat de les Illes Balears del 23 al 26 d’abril de 2008. Enguany, els debats versaran sobre el següent tema: “Es poden mantenir les actuals condicions d’accés a l’habitatge?”.

En la passada edició de la Lliga, que es va celebrar a Elx, els alumnes de la UdL van obtenir la segona posició. Tot i que el públic es va decantar per l'equip lleidatà, finalment el jurat va donar la victòria als estudiants de la Universitat amfitriona, la d'Alacant. En aquella edició hi van participar 10 equips d'universitats de la Xarxa Vives.

La Lliga de Debat, que compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya i el Govern de les Illes Balears, té com a objectiu de fomentar l’ús de la paraula entre l’estudiantat de les 20 universitats que formen part de la Xarxa Vives, a través de l’enfrontament dialèctic entre diversos equips en el qual s’ha de defensar una posició a favor o en contra sobre el tema proposat. Els jutges de cada debat valoren capacitats com ara el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció, i la correcció tant semàntica com formal.

La participació està oberta a l’alumnat de les universitats de la Xarxa Vives matriculat en el curs acadèmic que es realitza la competició. Cada universitat pot inscriure un equip participant, format per un màxim de 5 persones i representat per un capità o portaveu, que actua com a intermediari amb l’organització i l’equip de jutges i que pot ser un antic alumne de la universitat, un professor o un altre alumne en actiu.

print enrera pujar