18 de gener de 2013

Cicle de la Filmoteca per celebrar el 40è aniversari de l'ETSEA
audio
Cicle de cinema de l'ETSEA a la Universitat de Lleida / Foto: Le Paysans / Raymond Depardon
[+] AMPLIAR IMATGEProfils Paysans: l'approche és un dels films que es podrà veure al cicle / FOTO: Raymond Depardon
baixcorva
La Filmoteca Terres de Lleida/Cine-ull inicia el proper dilluns, 21 de gener, un cicle centrat en l'àmbit agroalimentari per commemorar el quarantè aniversari de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la UdL.  El vell i el nou. Solcs del món agroalimentari al cinema ofereix una visió heterogènia del sector primari, on conviuen la tradició i la innovació, a través de sis pel·lícules provinents de quatre països, rodades entre la dècada de 1920 i l'actualitat. Per tal de fer una selecció que il·lustri, en la mesura del possible, els diferents estudis de l'ETSEA la Filmoteca ha demanat suggeriments del professorat, l'estudiantat i el personal d'administració i serveis de l'Escola.

El programa arrenca amb Staroye i novoye, de Sergei Eisenstein, un cant a la col·lectivització agrària soviètica. The Big Country, de William Wyler, se centra en els drets sobre els usos de l'aigua. Mentre, Soylent Green, de Richard Fleischer, fa referència als problemes derivats de l'alimentació. Tasio, de Montxo Armendáriz, reflexiona sobre alguns aspectes de l'explotació dels recursos forestals a través  de les vivències d'un personatge real, Anastasio Ochoa Ruiz. I la primera part de la trilogia Profyls paysans, de Raymond Depardon revela de manera intimista la transformació de la vida camperola a la regió francesa de Midi-Pyrénées. El recull es tanca amb Powaqqatsi, de Godfrey Reggio.

Totes les sessions tindran lloc els dilluns en dos passis, a les 19.00h i a les 22.00h, al CaixaForum Lleida. Hi ha invitacions disponibles a la consergeria de l'ETSEA.

La Filmoteca Terres de Lleida/Cine-ull ja va dedicar a principis de l'any passat un cicle a la Facultat de Lletres de la UdL, en motiu dels seus 40 anys d'existència.