18 de gener de 2013

Una jornada reflexiona sobre l'efecte de les noves tecnologies en el concepte de nació

. Polítics, sociòlegs, comunicadors i geògrafs debatran sobre els reptes organitzatius que planteja la xarxa
audio
Noves tecnologies en el concepte de nació / Universitat de Lleida
FOTO: Òmnium Bages
baixcorva
La irrupció de les noves tecnologies en la vida diària ha provocat canvis en la relació entre els ciutadans, tot creant noves comunitats i espais de trobada que van més enllà dels límits territorials tradicionals. Això ha tingut els seus efectes en el concepte de nació, quant al seu abast i organització. Partint d'aquestes premisses, una quarantena de polítics, experts en comunicació, en noves tecnologies, sociòlegs i geògrafs, entre d'altres, reflexionaran dissabte, 19 de gener, en una jornada a la UdL, si la capacitat de relació que ofereixen les TIC condueix a un nou paradigma: la Nació Xarxa.

La jornada tindrà lloc a la Sala de Juntes del 2n pis del Rectorat, durant el matí de dissabte (de 9.15 a 13.45h), organitzada per la Càtedra de Periodisme i Comunicació de la Universitat de Lleida. Nació Xarxa: De la nació a la comunitat virtual? comptarà amb les presentacions d'Igor Calzada (investigador de la Universitat d'Oxford), Meius Ferrés (secretària nacional d'Esquerra en Xarxa 2.0), Antonio Lafuente (investigador CSIC) i Antoni Gutiérrez-Rubí (assessor de comunicació i consultor polític) que abordaran temes que van des dels nous models de ciutat i d'organització ciutadana, la xarxa com un nou espai d'organització i comunicació política, o el ciberactivisme social en xarxa, com ara l'èxit del keep calm and speak catalan.

Seguidament s'obrirà un debat entre els participants al debat entre els quals cal esmentar: Jaume Duch (portaveu del Parlament europeu), Oriol Nel·lo (geògraf, exsecretari de Planificació Territorial de la Generalitat de Catalunya), Ignasi Aldomà (professor de la UdL), Carles Campuzano (diputat de CiU al Congrés), Juan Romero (catedràtic de geografia a la Universitat de València), Ignasi Llorente (exportaveu d'ERC), Jordina Freixenet (comissió executiva Federació del PSC de les comarques de Lleida, Pirineu i Aran), Javier Creus (consultora Ideas for Change), Jaume Bellmunt (PSC), Ricard Espelt (consultor UOC) o Miquel Pueyo (sociolingüista UdL), entre altres.