17 d'octubre de 2011

Estudiants i docents europeus 'ideen' projectes d'intervenció per a l'aeroport d'Alguaire

. El taller internacional analitza les possibilitats de l'equipament en àmbits com ara la indústria, l'energia o la cultura
audio
Workshop Aeroport Lleida-Alguaire - Universitat de Lleida
Aeroport Lleida-Alguaire / FOTO: Aeroport Lleida-Alguaire
baixcorva
A més a més de la vocació de mobilitat i d'impuls del turisme dels aeroports, existeixen altres vies per potenciar, des de diferents àmbits, l'activitat i la projecció d'aquests equipaments. Així ho explicava avui el director del Màster en Intervenció i Paisatge de la Universitat Autònoma de Barcelona, Francesc Muñoz, organitzador del Taller internacional sobre infraestructures aeroportuàries i gestió ambiental del paisatge, que avui ha començat a la Universitat de Lleida.

Una seixantena d'estudiants procedents de deu universitats europees idearan, des d'avui i fins divendres, projectes d'intervenció per a l'aeroport Lleida-Alguaire, destinats a dinamitzar el territori, ja sigui des de la vessant cultural, l'energètica, la industrial o l'agroalimentària. En aquest sentit, Muñoz, ha precisat que els aeroports regionals han de pensar-se com a projectes globals. És per això que en el cas d'Alguaire es dissenyaran iniciatives que proposen l'equipament com a espai de gestió cultural, centre energètic d'energies renovables per al territori, o punt d'innovació i investigació industrial del sector aeroespacial, entre d'altres.

Per la seua part, tant Carme Bellet (professora del departament de Geografia i Sociologia de la UdL), com Ramon Farré (delegat del Govern a Lleida) han destacat la importància que la universitat sigui també un espai de participació i dinamització del territori.