17 de novembre de 2010

Professors de la UdL impulsen un vocabulari multilingüe en línia de la Ciència del Sòl
audio
Vocabulari multilingüe de la Ciència del Sòl - Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEPorta impartint una classe al Curs de Sòls de la Universitat d'Estiu

Dos docents de la Universitat de Lleida (UdL), el catedràtic d'Edafologia Jaume Porta i la professora Rosa Maria Poch, signen el primer Vocabulari multilingüe de la ciència del sòl, que posa a disposició del públic una versió en línia de forma gratuïta. La iniciativa posa a l'abast uns tres mil termes en català, espanyol, anglès i francès. S'ha desenvolupat en el marc de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC) i amb l'acord del Servei Lingüístic de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

Porta i Poch van ser pioners en la normalització lingüística de la ciència i tecnologia en català, amb la finalitat de poder disposar d'un llenguatge fixat que permetés precisar les denominacions i emprar-les adequadament sense l'ús d'altres manllevades des llengües foranes. L'any 1989 van publicar el Lèxic de la ciència del sòl, encetant una col·lecció de diccionaris i lèxics multilingües de la UPC.