17 de novembre de 2010

La UdL impartirà docència al futur Centre d'Innovació Tecnològica i Empresarial d'Aran
audio
CITE Val d'Aran - Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEJoan Viñas i Francesc Boya

Així ho han anunciat avui el síndic d'Aran, Francesc Boya, i el rector de la UdL, Joan Viñas, amb motiu de la signatura d'un conveni marc de col·laboració que pretén fomentar la formació, la cultura i la transferència de coneixement a la Val d'Aran i la seua àrea d'influència, així com potenciar la presència de la Universitat de Lleida en aquest territori.

Ambdós institucions estan tancant el programa d'activitats que s'hi duran a terme, tot i que la vicerectora de Docència, Isabel del Arco, ha anunciat que, pel que fa a la formació, se centrarà en els àmbits de la llengua aranesa -la UdL té una càtedra d'estudis occitans-, el turisme i les noves tecnologies aplicades a l'educació, així com l'esport d'alta muntanya i l'esport i la salut.

Segons ha explicat del Arco, es preveu que el curs vinent, a més de cursos de formació contínua, els estudiants de la Val d'Aran puguin cursar semipresencialment assignatures de diferents graus que s'imparteixen a la Universitat de Lleida. En aquest sentit, la vicerectora ha afegit que els alumnes de forestal de la UdL podran fer les seues pràctiques en aquesta val pirinenca.

Tant Boya com Viñas s'han mostrat satisfets amb la signatura del conveni ja que apropa la Universitat de Lleida al territori i el territori a la Universitat de Lleida, han dit.