16 de juny de 2011

La Fortalesa dels Vilars d'Arbeca, a vista d'ocell
audio
Jornada de portes obertes als Vilars d'Arbeca. Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGEVista de l'espai central de la fortificació, presidit pel pou-cisterna, després de la seua restauració
FOTO: UdL

El jaciment ibèric dels Vilars d'Arbeca obrirà les seues portes al públic aquest diumenge 19 de juny, en una jornada organitzada pel Grup d'Investigació Prehistòrica de la Universitat de Lleida, l'Ajuntament d'aquest municipi del Pla d'Urgell i l'Associació d'Amics dels Vilars. Els visitants podran gaudir d'una vista privilegiada d'aquest enclau, únic en el panorama europeu de la Primera Edat de Ferro, gràcies a la instal·lació de dos plataformes elevades que funcionaran entre les 10.30h i les 13.30h.

Els arqueòlegs de la UdL seran els encarregats de dur a terme les visites guiades a la Fortalesa a les 11, les 12 i les 13 hores. Les plataformes permeten contemplar, a vista d'ocell, els diferents treballs que s'hi duen a terme i que pràcticament estan enllestits com són l'arranjament del fossat o la restauració del pou-cisterna a més de l'acondicionament del recorregut de visita. Per seguir l'itinerari de forma més còmoda s'ha instal·lat un plafó d'informació general i 20 panells on s'expliquen els punts més interessants de la fortificació (fossat, chevaux-de-frise, rampa fortificada, muralla torrejada, recinte cultual, cases, entre altres) i s'apropa al visitant a les activitats i condicions de vida dels que van ser els seus habitants.

La Jornada de Portes Obertes inclou altres activitats per als més petits, organitzades per l'Associació d'Amics dels Vilars, com tallers d'escriptura, bombolles de sabó i comunicació amb el jaciment. Tant la visita al jaciment com les activitats paral·leles són gratuïtes.