16 de desembre de 2009

versió en català
english version

El rector defensa la capitalitat agroalimentària de Lleida per obtenir més centres de recerca

. Joan Viñas reclama al Govern que no reparteixi el pressupost en funció dels habitants
audio
Esmorzar amb la premsa. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGE Foto de grup durant el tradicional esmorzar de Nadal amb la premsa
 La Universitat de Lleida vol ser forta en el sector agroalimentari, amb instal·lacions de recerca referents a nivell europeu. Aquest va ser el missatge principal del rector de la UdL durant el tradicional esmorzar de Nadal amb la premsa. Joan Viñas va reclamar a la Generalitat que potenciï aquestes infraestructures a les comarques lleidatanes enlloc de crear nous nuclis agroalimentaris a Barcelona, Santa Coloma, Castelldefels o altres municipis catalans.

En la mateixa línia, el rector demana al Govern català que tingui en compte l'equilibri territorial a l'hora de distribuir els pressupostos, enlloc de basar-ne només en el nombre d'habitants. Viñas va posar com a exemple els països nòrdics, que tenen en compte les zones climàtiques més desfavorides. "A Finlàndia hi ha una universitat que està sis mesos sota el gel, però és internacional, rep gent de tot el món i té grans inversions", va explicar. El rector de la UdL va avançar que el 2010 serà un any important, ja que es decidirà el nou model de finançament. També va recordar que la Generalitat li deurà set milions d'euros a la Universitat de Lleida a finals del proper any, corresponents al finançament addicional per objectius.

Joan Viñas reclama a la Generalitat instal·lacions referents a nivell europeu i que no creï parcs científics sobre el mateix àmbit en altres poblacions catalanes
Pel que fa a projectes de futur, la UdL espera impartir el pròxim curs els graus de Psicologia, Fisioteràpia i Turisme. També s'adaptaran a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) les titulacions d'Enginyeria Agrària Alimentària, Enginyeria Forestal, Enginyeria Elèctrica i Electrònica, i Enginyeria Industrial Mecànica. Quant a obres, s'han de dur a terme reformes als campus de Cappont, Agrònoms i Ciències de la Salut per adaptar els espais als requeriments de l'EEES. També està previst començar el nou aulari de Cappont i reformar la coberta de l'edifici del Rectorat.