16 d'abril de 2008

Jornades Mestres del 58 a la UdL . JORNADES / Els mestres que van titular-se l'any 1958 demanen respecte per la seua professió. Així ho reivindica el lema de les jornades que tindran lloc a la UdL els propers dies 17, 18 i 19 d'abril per celebrar els 50 anys del seu títol: Educar, una feina a estimar

Segons explica Bartomeu Closa, membre del comité organitzador, "sense deixar de banda que un mestre ha d'estimar la seua professió i el seu alumnat, educar és una responsabilitat compartida amb les famílies, per tant, els hi reclamem que estimin, que respectin, les persones que eduquen els seus fills i les seves filles, perquè darrerament sembla que això no sigui sempre així". En les jornades, que tindran lloc a l'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera del campus de Cappont, es podrà escoltar no només la veu dels professionals, sinó també la dels pares i mares i dels estudiants, com en la taula rodona que tindrà lloc divendres a les 12. Entre els ponents, cal destacar el psiquiatra Ferran Salmurri, el pedagog José González Agapito i el sociòleg Salvador Cardús que parlarà sobre Qui estima els mestres avui.

Aquestes jornades, que seran inaugurades dijous a dos quarts de vuit del vespre pel rector de la UdL, Joan Viñas, serviran també per commemorar el mig segle de la constitució del moviment de renovació pedagògica Isard, uns dels més veterans de Catalunya sorgit al Pirineu lleidatà per lluitar contra l'abandó que patia aleshores l'escola rural. En aquest sentit, l'organització ha preparat una instal·lació, que es podrà visitar fins al 23 d'abril, on es recrea un aula de mitjans de segle passat, amb el mobiliari i el material didàctic emprat en aquella època gràcies a que algunes escoles ho van conservar intacte. Aquesta exposició estarà instal·lada al vestíbul del Centre de Cultures.

Els organitzadors també han convidat per a aquesta commemoració alguns dels professors que van tenir quan estudiaven a l'Escola Normal, entre els quals hi ha el primer director, Joaquin Campillo, Josep M Portugués, el professor de pràctiques, o Zulema Recasens, la professora de música. A tots ells se'ls retrà un homenatge el darrer dia de les jornades, dissabte. La trobada acabarà a dos quarts de dos de la tarda amb la lectura del Manifest dels Mestres del 58.

MÉS INFORMACIÓ

Jornades Mestres del 58. Educar, una feina a estimar