15 d'octubre de 2009

Medicina inaugura curs amb una nova titulació

. Ciències Biomèdiques a la UdL ha tingut la nota de tall més alta de Catalunya
audio
Inauguració del curs de Medicina 2009 a la Universitat de Lleida
Joan Ribera en primer pla, al costat Joan Viñas i Xavier Matias-Guiu
 La Facultat de Medicina va inaugurar ahir el curs acadèmic 2009/10 amb la novetat d'oferir una nova titulació, Ciències Biomèdiques. Aquest grau, amb més de 500 sol·licituds per a 40 places, ha tingut la nota de tall més alta de Catalunya, la qual cosa suposa -va explicar el degà, Joan Ribera- incorporar més excel·lència a la Facultat.

Una altra de les novetats d'enguany és que 20 alumnes del centre començaran, a partir del proper mes de novembre, a fer pràctiques als hospitals de La Seu d'Urgell i Vielha, amb manutenció i allotjament pagat, gràcies al conveni signat el passat mes de maig amb la Regió Sanitària Alt Pirineu i Aran, el Conselh Generau d’Aran, els consells comarcals de l’Alt Urgell i el Pallars Jussà i els ajuntaments de La Seu d'Urgell i Tremp. El pròxim curs es doblaran els alumnes en pràctiques al Pirineu que, a més, podran optar a incorporar-se a l'Hospital de Tremp.

El degà de la Facultat també va apostar per potenciar la relació amb l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida, els investigadors del qual es traslladaran en un any al nou edifici que s'està construint al costat de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova. Va ser precisament el seu director, Xavier Matias-Guiu, l'encarregat de fer la conferència inaugural davant l'absència, en darrer moment, del director de l'Institut de Salut Carlos III de Madrid, José Jerónimo Navas.

El degà de la Facultat va apostar per potenciar la relació amb l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida, destacant la seva creixent millora en qualitat i  producció científica
Guiu va fer un repàs la creixent millora en qualitat i producció científica de l'IRBLleida que està pendent de ser acreditat per l'Institut Carlos III, com a institut d'investigació biomèdica -actualment només n'hi ha sis a tot l'Estat. Segons Guiu, ja es compleixen els requisits per a rebre l'acreditació que "ens suposarà grans oportunitats i un finançament estable".

Per la seua part el rector de la UdL, Joan Viñas, va anunciar que s'han obtingut 2 milions d'euros per finançar el segon edifici de Biomedicina i que la ministra de Ciència i Innovació, Cristina Garmendia, apadrinarà el proper 26 d'octubre les orles de la primera promoció de Biotecnologia.