15 de setembre de 2011

Joan Viñas, un dels 50 experts de la Comissió per a l'estudi de la governança del sistema universitari català
audio
Joan Viñas, Universitat de Lleida (UdL)
[+] AMPLIAR IMATGEJoan Viñas /FOTO:UdL
L'exrector de la Universitat de Lleida és un dels representants de l'àmbit universitari, social i polític que forma part d'aquest grup de treball que ahir es va constituir al Parlament de Catalunya. La comissió, que ja ha començat els treballs per elaborar un document amb propostes i mesures que hauran de contribuir a modernitzar la governança universitària i adaptar-la als nous reptes i necessitats del sistema és, segons el Govern català, el primer pas cap a la modernització de les institucions universitàries per tal que es converteixin en un veritable motor de progrés i de creació d’ocupació i de coneixement. Estarà presidida pel secretari d’Universitats i Recerca, Antoni Castellà.

En el marc de la Comissió de la governança s’ha creat una Ponència, integrada per deu persones de prestigi, amb l’objectiu que fixin els criteris i les estratègies dels treballs a seguir. Els membres de la ponència són:
  • Miguel Beato. Metge i investigador. Exdirector del Centre de Regulació Genòmica.
  • Joaquim Coello. Enginyer naval. President d’Applus+.
  • Francisco Longo. Professor d’ESADE i director de l’Institut de Governança    i Direcció Pública de la Universitat Ramon Llull.
  • Gemma Rauret, Catedràtica Emèrita de Química de la Universitat de Barcelona. Exdirectora d’AQU Catalunya.
  • Francesc Solà. Economista. Director general de Fira 2000.
  • Carles Sumarroca. Empresari. Vicepresident de COMSA EMTE, president de FemCat i membre del Consell Social de la Universitat Politècnica.
  • Josep M. Vilalta. Secretari executiu de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques.
  • Joan Viñas. Catedràtic de Cirurgia i exrector de la Universitat de Lleida.
  • Martí Parellada. Catedràtic d’Economia de la Universitat de Barcelona.
  • Jordi Codony. Estudiant de la Universitat Politècnica i president del Consell de l’Estudiantat de les Universitats Catalanes (CEUCAT).
En el termini d’un any, la Comissió elaborarà les propostes per a la millora de la governança universitària,d’acord amb els informes que presenti la Ponència d’experts i expertes. L’estudi sobre l’estructura del sistema i de la universitat es durà a terme en una primera fase, mentre que el del Govern de la universitat, la direcció, i els sistemes d’elecció, es tractarà en una segona.