15 de setembre de 2008

Josep Huguet, catedràtic de Psicologia Evolutiva de la Universitat de Lleida . RECERCA / Àngel Huguet, catedràtic de Psicologia Evolutiva i de l'Educació, ha estat proposat per avaluar projectes d'investigació de la National Science Foundation, una de les institucions científiques més importants dels Estats Units

Catedràtic de Psicologia Evolutiva i de l'Educació de la UdL, Àngel Huguet, es convertirà en avaluador d'una de les institucions científiques nordamericanes més prestigioses. Aquest professor del departament de Pedagogia i Psicologia s'encarregarà de valorar els projectes d'investigació que financia la fundació relacionats amb les ciències socials i de l'educació.

La National Science Foundation, és una agència federal independent creada pel Congrés dels EUA al 1950. Amb l'objectiu de promoure el progrés de la ciència i, per tant, de la societat, s'ha convertit en una de les fonts de finançament més importants de la recerca bàsica que es fa a actualment a les universitats nordamericanes. Amb un pressupost de 6 milions de dòlars, aquesta institució és el principal suport federal a les investigacions en matemàtiques, ciències de la computació i ciències socials.

Àngel Huguet, que al 2003 va obtenir el 2n Premi Nacional d'Investigació Educativa que promou el Centre d'Investigació i Documentació Educativa del Ministeri d'Educació i Ciència, ha centrat les seues investigacions els darrers deu anys entorn del bilingüisme i l'educació bilingüe. Actualment s'ocupa de la igualtat d'oportunitats escolars en contextos d'immigració.

MÉS INFORMACIÓ

National Science Foundation