15 de juny de 2010

Jaume Cabré rep el 42è Premi d'Honor de les Lletres Catalanes al Palau de la Música

. El professor de la UdL reivindica en el seu discurs un català "sense complexos"
audio
Jaume Cabré, de la Universitat de Lleida, Premi d'Honor de les Lletres Catalanes. FOTO: Òmnium Cultural
Muriel Casals lliura el premi a Jaume Cabré
FOTO: Òmnium Cultural
Emocionat, l'escriptor i professor de la Universitat de Lleida, va agrair el guardó que Òmnium Cultural va atorgar-li el passat mes d'abril. En un acte celebrat al Palau de la Música, Cabré va reivindicar en el seu discurs l'ús del català sense complexos perquè per a un escriptor "la seva llengua és la seva pàtria", va dir.

Per la seua part, la presidenta d'Òmnium, Muriel Casals, va qualificar l'escriptor de "símbol indiscutible de la sòlida creativitat de la nostra cultura i de l'espai que es guanya dia per dia en el context internacional". "La seva creativitat, la seva aportació i la importància quantitativa i qualitativa del vast conjunt de la seva obra honora les nostres lletres", va concloure.

L'acte del Palau, que va aplegar unes 1.500 persones, va ser conduït per l'actor Pep Anton Muñoz. En ell es va fer un repàs de la producció literària del guardonat tot combinant les actuacions musicals i l'elogi de l'obra de Cabré per part d'Àlex Broch, crític literari, Lluís Maria Güell, director de cinema, i Kristen Brandt, traductora a l'alemany de l'obra de l'escriptor.

Professor a la llicenciatura de Comunicació Audiovisual de la UdL des del 2003, Jaume Cabré és conegut majorment per les novel·les Les veus del Pamano (2004), Viatge d'hivern (2000) i L'ombra del eunuc (1996), tot i que també ha escrit assaigs, teatre i guions televisius.