15 de juliol de 2010

Arrenca a La Seu d'Urgell el Congrés internacional de sòls de muntanya dedicat al canvi global
audio
Congrés de Sòls de Muntanya. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEEl congrés compta amb una trentena d'inscrits, entre ells dos ugandesos i una iraniana

Experts de la UdL, les universitats Politècnica de Madrid i Autònoma de Barcelona, el Centre Tecnològic i Forestal de Catalunya, la Universitat austríaca d'Innsbruck i la Fundació Marcel Chevalier d'Andorra insisteixen en la importància de conèixer els sòls per dur a terme una correcta gestió territorial. Així ho han posat de manifest a La Seu d'Urgell en el Congrés Internacional de sòls de muntanya, organitzat per la UdL.

El despoblament de les zones de muntanya, les variacions en els usos del sòl o el canvi climàtic contribueixen al deteriorament dels sòls i a la seua erosió. En aquest sentit, Rosa Poch, professora de la UdL apunta que l'abandonament de conreus i el conseqüent augment de la massa forestal, l'expansió de zones residencials o la construcció de camps de golf a les zones de muntanya, són negatius per a la conservació dels sòls. D'aquí que calgui conèixer els diferents tipus de sòl d'un territori per engegar o no determinades actuacions.

El Congrés de sòls de muntanya i canvi global, que se celebra fins el proper 17 de juliol a la Seu d'Urgell en el marc de la 18ena Universitat d'Estiu de la UdL, centrarà les seues ponències i debats en l'impacte del medi natural i també social sobre el sòl. Compta amb una trentena d'inscrits, entre ells dos alumnes d'Uganda i una alumna iraniana.