14 d'octubre de 2010

El rector defensa la creació de títols conjunts amb universitats africanes
audio
Joan Viñas. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEJoan Viñas a la III Trobada d'Universitats amb Àfrica

El rector de la UdL, Joan Viñas, ha defensat la creació de títols conjunts durant la III Trobada Internacional d'Universitats amb Àfrica, celebrada a Las Palmas de Gran Canària. Per això, ha exposat, cal "confiar en una qualitat similar dels estudis". En aquesta línia, representants d'altres centres han coincidit en assenyalar la necessitat "d'avançar cap a dobles titulacions previ ajust de la qualitat, així com superar barreres legislatives d'alguns països i fomentant la mobilitat acadèmica".

Viñas també ha reivindicat la creació de xarxes interuniversitàries duradores, comprometent els investigadors i realitzant projectes de recerca conjunts "que beneficiïn totes les universitats participants, tant les espanyoles com les africanes". Pel que fa a la docència, el rector de la UdL insisteix en la programació d'aprenentatges d'actituds ètiques i compromís social. "Si formem a Europa i Àfrica enginyers o metges egoistes, marxaran ràpidament allí on guanyin més diners i aconsegueixin més facilitats, augmentant el forat entre països pobres i rics. En canvi, si els graduats són socialment compromesos i responsables aconseguirem treballar per un món més just", ha argumentat.