14 de març de 2013

[+] AMPLIAR IMATGELa reunió va tenir lloc ahir a la UB /
FOTO: Xarxa Vives d'Universitats
baixcorva
COMUNICAT DE LA XARXA VIVES D’UNIVERSITATS SOBRE INVERSIÓ EN RECERCA, CREIXEMENT I COMPETITIVITAT

El Consell General de la Xarxa Vives, formada per 21 universitats de Catalunya, País Valencià, Illes Balears, Catalunya Nord, Andorra i Sardenya, i present a quatre estats europeus, vol fer les consideracions següents:

1. Les universitats de la regió Vives representen un pol d’educació superior i recerca d’excel·lència al sud d’Europa, que entre altres dades concentra 1 de cada 3 investigadors de l’Estat espanyol i la meitat de les patents en explotació per la universitat.

2. La taxa de retorn dels fons públics dedicats a R+D supera el 30% a nivell europeu i qualsevol augment de la inversió en recerca té el potencial de traduir-se en un creixement de la renda per càpita d’un territori.

3. La crisi econòmica ha conduït la Unió Europea a una espiral de polítiques d’austeritat que necessàriament s’han de conciliar amb estratègies per a fer possible un nou entorn
econòmic favorable. En aquest sentit, és clau donar prioritat a la inversió en recerca i innovació, pedra angular de l’economia del coneixement que ha d’impulsar la competitivitat, l’ocupació i el creixement sostenible.

4.
En conseqüència, les universitats reiterem el nostre compromís amb la recerca i la innovació de qualitat i instem als governs regionals, a les administracions estatals, i de la Unió Europea, a mantenir i reforçar l’aposta pressupostària fixada al Programa Horitzó 2020.

Castelló de la Plana, Barcelona, Palma, Perpinyà, Sant Julià de Lòria, Sàsser, 14 de març de 2013