14 de febrer de 2013

Dos dones al capdavant de Dret i Economia i de Medicina

. Maria José Puyalto era l'única candidata, mentre que Rosa Soler s'imposa a Joan Prat

Rosa Soler i Maria Puyalto / Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGESoler i Puyalto / FOTO: UdL
baixcorva
La nova degana de la Facultat de Dret i Economia (FDE) per als propers tres anys serà Maria José Puyalto, que substitueix en el càrrec a Joan Pere Enciso. Puyalto ha obtingut avui 64 vots a favor i 4 en blanc en la Junta de centre d'aquest matí.

Per la seua part, Rosa Soler, dirigirà la Facultat de Medicina (FM) després d'haver obtingut 28 vots enfront els 11 aconseguits per l'altre candidat, el professor de Medicina i exvicerector de la UdL, Joan Prat. A més, hi hn hagut 7 vots en blanc i 2 nuls. Soler rellevarà Joan Ribera, que continuarà a l'equip de direcció del centre, a l'igual que bona part de la resta de membres de la candidatura de Soler.

Rosa Soler
és llicenciada en Medicina i Cirurgia per la Universitat Autònoma de Barcelona i doctora per la Universitat de Barcelona. Professora titular des de 2001 al departament de Ciències Mèdiques Bàsiques de la UdL, fa classes de Medicina, Ciències Biomèdiques i Nutrició. Dins l'àmbit de la gestió, ha estat membre de la Comissió d'Estudis de la Facultat de Medicina, adjunta al Vicerectorat de Recerca i coordinadora del Grau de Ciències Biomèdiques. Pel que fa a recerca, investiga en neurociències i en malalties neurodegeneratives.

Equip de direcció de la FM:

Vice-degana: Rosa M Martí
Vice-degana: Montserrat Rue
Cap d'estudis: Jorge Soler
Secretari acadèmic: Javier Trujillano
Coordinador Medicina: Francesc Purroy
Coordinador Biomedicina: Joan Ribera
Coordinador Nutrició: José Serrano
Coordinadora Màster: Marta Llovera
Coordinador rotatori: Manel Portero

De cara als propers 3 anys, Soler vol millorar les pràctiques de Nutrició Humana i Dietètica, revisar els plans d'estudi i activar projectes conjunts de formació dels graduats amb l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova i l'IRBLleida.

Maria José Puyalto
és llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona i Doctora en Dret per la Universitat de Lleida. Ha estat directora de l'Escola Universitària de Relacions Laborals (1999-2006), centre privat adscrit a la UdL. Actualment és professora agregada de Dret Mercantil a la Facultat de Dret i Economia, on també ha desenvolupat tasques com a secretària acadèmica. El seu àmbit principal de recerca és l'estudi d'aspectes institucionals i contractuals del dret bancari i del dret d'assegurances.

Equip de direcció de la FDE:

Vice-degana: Mercè Castillo
Vice-degana: Maria Jesús Gómez
Cap d'Estudis del Grau en Dret: Adoración Padial
Cap d'Estudis del Grau en ADE i del Grau en Turisme:  Yolanda Montegut
Secretària acadèmica:  Teresa Torres
Coordinadora del Grau en Dret: Neus Cortada
Coordinador del Grau en ADE: Jaume Codina
Coordinadora del Grau en Turisme: Natàlia Daries
Coordinadora de la Doble titulació Enginyeria Informàtica i ADE: Sílvia Miquel
Coordinador del pràcticum del grau en Dret: Eduardo Piedrabuena
Coordinadores del pràcticum dels graus en ADE i Turisme: Anna Vendrell i Anna Tena

Entre els projectes de futur, Puyalto estan redactar i implementar el pla d'estudis de la doble titulació Administració d'Empreses (ADE) i Dret, vetllar pel correcte desenvolupament de la doble titulació d'Enginyeria Informàtica i ADE, i impulsar els màsters en Ciències Jurídiques i en Advocacia.