13 de setembre de 2006

La UdL demana més suport institucional en l'acte d'obertura del curs universitari

Joan Viñas, rector de la UdL, va demanar en el discurs d'inauguració del sistema universitari català del curs 2006/07, un major suport institucional perquè la UdL esdevingui un “nucli docent i d'investigació únic a Catalunya i de projecció en l'àmbit agroalimentari”. Per això va assenyalar la necessitat de crear un mapa de titulacions de graus i postgraus que defineixi amb claredat el mapa universitari català per tal d'optimitzar els recursos i aconseguir “un sistema universitari de qualitat i modern, integrat a Europa i obert”.

Inauguració Curs Universitari 2006/07La lliçó inaugural del curs universitari va anar a càrrec del president de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC), Salvador Giner, que va fer un recorregut per les grans acadèmies de la Història i la relació d'aquestes amb la resta d'institucions docents i científiques, com és el cas de les universitats. “De totes les velles intitucions heretades del nostre passat, la universitat serà potser la que més duri”, va assenyalar Giner.

Maragall per la seua part, va recordar la importància de les universitats per al desenvolupament de les societats i en va elogiar el seu paper com a eines de reequilibri territorial i com a “motors de creació, innovació i excel·lència”, posant la UdL com a exemple d'integració entre universitat i empresa al servei del territori. “Ha sigut un gran error per a la bona marxa del país la separació entre empreses i universitats”, va assenyalar.

L'acte va comptar amb la lectura de la Memòria del curs 2005-2006 de la UdL a càrrec d'Ana M. Romero, secretària General de la Universitat de Lleida, i amb el lliurament de diferents premis i distincions.

Inauguració Curs Universitari 2006/07D'una banda, Joan Viñas va fer el lliurament de les medalles d'argent de la UdL, que van distingir honoríficament Maria Font Oncins i Teresa Vila Arbonés, professores jubilades de la facultat de Ciències de l'Educació, i Xavier Chavarriga, professor del Departament de Matemàtica de l'EPS, a títol pòstum. A més, van lliurar-se les credencials dels becaris Erasmus i els premis extraordinaris de la diplomatura, llicenciatura i enginyeria de la UdL.

Altrament, es van lliurar les distincions Jaume Vicens Vives a la qualitat de la docència universitària. a l'equip de la facultat de Farmàcia de la UB, de la facultat de Medicina de la UB, pel Grup Interès Aprenentatge de la UPC, pel grup de l'Escola Superior Politècnica de la UPF, i per lETSEQ de la URV. Per la seva part, els premis individuals van distingir a Agustí Pérez, de la UPC, a Salomó Marquès, de la facultat de Ciències de l'Educació de la UdG, i a Eduard Bonet, d'ESADE de la URL.

fletxa-grisMés informació:

Discurs Joan Viñas

Reportatge fotogràfic Inauguració Curs Universitari 2006/07

Si no disposeu del plugin de flash podeu descarregar-lo des d'aquí:

descarregar plugin de flash