13 de febrer de 2013

Un home dirigirà, per primer cop, la Facultat d'Infermeria

. Joan Busqueta repeteix com a degà de Lletres
audio
Joan Blanco i Joan Busqueta / Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGEJoan Blanco i Joan Busqueta /
FOTO: Aida Felis (Missatges) / ACN
baixcorva
La Facultat d'Infermeria (FI) de la Universitat de Lleida tindrà, per primer cop, un home al capdavant. Joan Blanco ha estat escollit avui per la Junta de Centre amb 27 vots a favor i 4 en blanc. Mentre, a la Facultat de Lletres (FLL) repetirà Joan Busqueta, que ha obtingut 73 sufragis favorables i 5 en blanc.

Joan Blanco és diplomat en Infermeria i Màster en Ciències de la Infermeria per la UdL. Després de treballar a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova i a l'Hospital de Santa Maria,  al 2009 es incorpora a la facultat, on ha estat coordinador del grau d'Infermeria i director del Postgrau Universitari d'Atenció Integral a la Persona amb Ferides Cròniques. També forma part del Grup d'investigació en envelliment saludable.
Al marge de la universitat, forma part del Consell Consultiu del Grup Nacional per a l'estudi i assessorament en úlceres per pressió i ferides cròniques.

Equip de direcció de la FI:

Vice-degana Cap d'estudis: Teresa Torner
Vice-degana: Carmen Nuín
Secretari acadèmic: Francesc Valenzuela

Entre els projectes de futur de Blanco hi ha potenciar la recerca al centre i avaluar la instauració total dels graus d'Infermeria i Fisioteràpia.

Joan Busqueta és doctor en Història Medieval per la Universitat de Barcelona. Després d'haver estat professor de la UB, s'incorpora a la Facultat de Lletres de la UdL el curs 1990-1991. Entre les tasques de gestió universitària que ha desenvolupat al llarg d'aquests anys, ha estat Adjunt al Vicerectorat de Recerca, director acadèmic del 700 Aniversari de la Universitat de Lleida-Estudi General, director de la Fundació UdL i de la Universitat d'Estiu. Degà de la Facultat de Lletres des de març de 2010.
Fora de la Universitat de Lleida, és membre del Consell Assessor del Centro Alfonso IX de Historia de las Universidades de la Universitat de Salamanca, entre altres institucions de les que forma part. Ha estat president de l'Ateneu Popular de Ponent (2001-2006) i director de l'Institut d'Estudis Ilerdencs (desembre de 2006 - setembre de 2009).

Equip de direcció de la FLL:
Vice-degana cap d'estudis: Carme Figuerola
Vice-degana: Carme Bellet
Vice-degà: Josep Anton Clua
Secretària acadèmica: Rosa M. Mateu

Busqueta vol millorar l'actual planificació dels estudis de grau i màster afavorint el disseny de nous models que condueixin a programes de doble titulació o a títols conjunts, així com pel que fa als màsters, oferir la millor formació en investigació de cara al doctorat. També vol aprofitar el Centre Magical del PCiTAL com a espai docent per a l'alumnat de Comunicació i Periodisme Audiovisuals i fomentar una millor planificació i utilització efectiva dels programes de mobilitat.