12 de juny de 2012

La UdL, setena universitat espanyola en l'impacte de la producció científica

. Segons l'Informe de la Fundación Conocimiento y Desarrollo 2011
audio
Recerca a la Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGEUn dels laboratoris de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) / FOTO: UdL
baixcorva
La Universitat de Lleida (UdL) és la setena universitat espanyola en impacte de la producció científica en el període 2006-2010. Segons l'Informe de la Fundación Conocimiento y Desarrollo (CyD) 2011, la UdL ocupa aquest lloc gràcies al ressò dels seus articles científics, mesurat en relació a les vegades que són citats per altres investigadors i inestigadores. La Universitat Pompeu Fabra encapçala aquest rànquing, seguida de les universitats de Barcelona, Rovira i Virgili, Autònoma de Barcelona, Illes Balears i Jaume de Castelló.

La UdL puja a la sisena posició quant al percentatge de publicacions en les revistes anomenades del primer quartil, que són les més influents a nivell mundial. Les dades s'han extret de l'aplicació SCImago Institutions Ranking, que s'elabora a partir de la producció científica de la base de dades Scopus (el primer editor mundial de revistes científiques) entre el 2006-2010, en la seua versió del 2011.

Per àrees científiques, la Universitat de Lleida ocupa el sisè lloc en l'àmbit de ciències de la terra i planetàries; el novè en matemàtiques; el dotzè en energia; el tretzè en immunologia i microbiologia; i el 34è en ciències de la decisió (política, sociologia, economia o psicologia, entre altres).

Pel que fa a les institucions espanyoles d'investigació en el rànquing mundial segons l'impacte de les seves publicacions científiques, la UdL és la número 46.

L''anterior Informe de la Fundación Conocimiento y Desarrollo (CyD), situava la Universitat de Lleida en la sisena posició quant a l'impacte de la seua producció científica a nivell estatal, mentre que, en el del 2009, la UdL ocupava el vuitè lloc.