12 de juliol de 2011

Carles Enric Florensa, nou director de l'Observatori de Dret Privat de Catalunya
audio
Carles Enric Florensa, professor de la Universitat de Lleida (UdL), nou director de l'Observatori de Dret Privat de Catalunya [+] AMPLIAR IMATGECarles Enric Florensa, catedràtic de Dret Civil de la UdL / FOTO: UdL

El catedràtic de Dret Civil de la UdL, Carles Enric Florensa, ha estat nomenat director de l'Observatori de Dret Privat de Catalunya. Aquest òrgan, que depèn del Departament de Justícia de la Generalitat, assumeix les funcions de recerca, divulgació i actualització dins aquest àmbit de la jurisprudència. El repte principal de Florensa és concloure l'estructura del Codi Civil de Catalunya, completant-lo amb el Llibre VI que està dedicat a l'apartat de les Obligacions i els Contractes, per facilitar l'intercanvi internacional de béns i serveis.

L'organisme, creat l'any 2000, comença a funcionar en aquesta nova etapa amb tres grups de treball: un d'ells dedicat al desenvolupament del Llibre VI, un altre a l'Harmonització, i un tercer als Drets Reals. La intenció és que abans d'acabar l'any, l'Observatori sigui conegut amb el nom de "Comissió de Codificació de Catalunya".

Florensa és professor de Dret Civil a la UdL des de l'any 1982 i catedràtic de la mateixa universitat des del 1996. Ha estat degà de la Facultat de Dret i Economia entre els anys 2001-2002, director del Departament de Dret Privat (1991-2001) i vicedegà de la Facultat (1988-1991). A més, ha format part de la primera estructura de l'Observatori de Dret Privat, l'any 2000, com a vocal de la Secció d'Harmonització. En aquests moments és president suplent de la Junta Arbitral de Consum de Catalunya i presideix el Col·legi Arbitral de Consum de Catalunya.