11 de novembre de 2011

Lleida comptarà amb un Laboratori d'anàlisi territorial, econòmica i social

. Fundación Repsol i UdL han signat avui el conveni que posa en marxa la Càtedra Repsol de Competitivitat i Desenvolupament Regional
audio
Conveni Repsol - Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGERoberto Fernández i Antoni Brufau / FOTO: UdL
baixcorva
El Laboratori, un dels principals reptes que afronta la Càtedra, s'encarregarà de mesurar periòdicament aspectes concrets de l'economia i la societat lleidatana, així com d'elaborar un informe anual que reculli, qualitativament i quantitativament, la realitat de Ponent vinculada al desenvolupament i la competitivitat territorial.

Avui, el president de Fundación Repsol, Antoni Brufau, i el rector de la UdL, Roberto Fernández -acompanyats pel vicepresident de Fundación Repsol, César Gallo, i el futur director de la Càtedra Repsol de Competitivitat i Desenvolupament Regional, el professor del departament de Geografia i Sociologia, Joan Ganau-, han signat el conveni que dóna el tret de sortida a aquesta Càtedra, aprovada pel Consell de Govern de la Universitat el passat 26 d'octubre.

Aquest projecte, que comparteixen Fundación Repsol i UdL, té com a principal objectiu potenciar el progrés territorial de Lleida a través de la interacció entre el món acadèmic i econòmic. Amb un pressupost de 75.000 euros anuals durant tres anys, la nova càtedra pretén posar en marxa projectes de recerca i estudis d'anàlisi i d'estratègia vinculats a factors competitius i de desenvolupament dels territoris interiors. La càtedra, que inclourà disciplines com ara l'economia, la sociologia, l'urbanisme, les enginyeries i la geografia, tindrà un consell assessor extern integrat per personal acadèmic de prestigi d'altres universitats i per personalitats de l'entorn econòmic i social del país.

Entre altres tasques, la Càtedra preveu treballar en la planificació estratègica de les terres de Lleida, plans sectorials, la recerca en desenvolupament de ciutats intermèdies i àrees rurals, la participació activa en investigacions nacionals i internacionals o la col·laboració amb altres institucions i entitats de Ponent, com ara Globalleida. També s'organitzaran activitats divulgatives i de formació vinculades a la competitivitat i desenvolupament territorial.

"La UdL ha demostrat prou que és una universitat bolcada en el territori, amb la suficient sensibilitat per professionalitzar tot el que fa", afirma Antoni Brufau
El rector de la UdL ha explicat que els treballs de la Càtedra aniran destinats a respondre, des de diferents disciplines, la pregunta: "com es desenvolupa un territori", amb l'objectiu de dotar-lo de valor. En aquest sentit, Antoni Brufau, ha destacat que aquesta iniciativa pionera que engegen Fundación Repsol i UdL "per treure partit del territori i crear valor per a la seua ciutadania", podria exportar-se a altres indrets de l'Estat amb càtedres similars.

El president de Fundación Repsol ha afegit que la UdL ha demostrat prou que és una universitat bolcada en el territori, sensible per professionalitzar tot el que fa, així com per liderar processos que aglutinen esforços que contribuiran, sens dubte, al progrés econòmic i social de Lleida.