11 de novembre de 2010

La biodiversitat, protagonista de la 15a Setmana de la Ciència

. La UdL acull 5 tallers i dos exposicions del 12 al 22 de novembre
audio
Setmana de la Ciència 2010 a la Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGECartell de l'edició d'enguany de la Setmana de la Ciència
La biodiversitat i l'apropament a les cultures són els dos eixos principals de la 15a Setmana de la Ciència, que arrenca aquest divendres amb activitats arreu de Catalunya. La Universitat de Lleida acull cinc tallers i dos exposicions entre els dies 12 i 22 de novembre sobre temes com la convivència, l'arqueologia o les races ramaderes autòctones. Els estudiants de segon de Batxillerat també podran conèixer l'activitat dels laboratoris de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) i l'Institut de Recerca Biomèdica gràcies a Investiga la Ciència, que comptarà amb el suport d'un fòrum de discussió per mitjà de la xarxa social Facebook.

La conferència inaugural de la 15a Setmana de la Ciència tindrà lloc aquest divendres, a partir de les 18.00h, a la Sala d'Actes de l'edifici del Rectorat. El professor d'ETSEA César del Arco parlarà de La Biodiversitat i els Jardins Botànics. El mateix dia tindrà lloc una observació astronòmica al mirador de la passarel·la per a vianants de Cappont, al costat de la plaça Blas Infante. A partir de les 19.30h, els participants podran contemplar la Lluna i Júpiter, amb les explicacions del professor de la UdL Fernando Guirado i altres membres de la Societat Astronòmica de Lleida.

Hi ha altres activitats a l'aire lliure, com ara un Itinerari per la Ciència, que el proper diumenge oferirà un recorregut per la ciutat, des de la Lleida Medieval amb l’Studium Generale fins al més recent Herbari de Pius Font i Quer, el gabinet de Paleontologia de l'Institut d'Estudis Ilerdencs (IEI) i la creació de la UdL. Aquesta activitat compta amb la col·laboració de l'IEI i l’Ateneu Popular de Ponent.

Pel que fa a les exposicions, la primera es podrà visitar al hall d'entrada de l'edifici del Rectorat fins el 30 de novembre. Consisteix en una sèrie d'imatges fotogràfiques representatives de la biodiversitat propera realitzades per membres de diversos grups de recerca de la UdL i altres fotògrafs naturalistes. La segona, al passadís del segon pis del Rectorat, recollirà les propostes que s'han presentat al 3r Concurs de Fotografia Científica de la Universitat de Lleida.

TALLERS I VISITES A CENTRES A LA UdL