11 de juliol de 2013

Investigadors d'arreu del món visiten l'ETSEA

Investigadors d'arreu del món visiten els laboratoris de l'ETSEA de la UdL
[+] AMPLIAR IMATGEConeixent la recerca amb panís multivitaminat / Foto: UdL
baixcorva
Una seixantena d'investigadors i professors universitaris d'arreu del món han visitat aquest dijous l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la UdL en el marc d'una activitat organitzada per l'Institut Agronòmic Mediterrani de Saragossa (CIHEAM-IAMZ) i Generation Challenge Programme. Aquesta institució internacional té com a objectiu augmentar la producció d'aliments en zones marginals a partir de noves varietats vegetals millorades genèticament.

Els participants en el curs - provinents de 19 països com ara la Xina, Zimbabwe, Algèria, Bangladesh, Etiòpia, els Estats Units, l'Índia, Senegal o Tailàndia - han conegut els laboratoris i els camps experimentals on treballa el grup de recerca de Biotecnologia Vegetal Aplicada de la UdL, liderat per la professora Teresa Capell. Entre altres projectes, el grup desenvolupa un cereal transgènic amb anticossos eficaços contra la sida, que s'aplicaria com una pomada vaginal de baix cost (pensada per a països pobres) i un panís enriquit amb vitamines D, C i àcid fòlic.

De la seua banda, Generation Challenge Programme treballa diferents iniciatives amb panís, arròs, blat, melca, llegums i mandioca, sobretot a l'Àfrica subsahariana i el sud-est asiàtic. Els seus esforços se centren en desenvolupar productes que millorin els mitjans de subsistència dels agricultors pobres en entorns marginals, propensos a la sequera.

Els professors de l'ETSEA han presentat als visitants la recerca que es fa al Centre Agrotecnio, dirigit per Paul Christou, amb un recorregut pels laboratoris de biofortificació i agricultura molecular, així com als camps de resistència d'insectes i de proves.