10 de novembre de 2009

La UdL enceta una nova línia de recerca entre literatures grecollatines i medievals pionera a Catalunya. Prestigiosos experts d'arreu de l'Estat es reuneixen a Lleida per començar a treballar plegats
audio
Usos i tradició de les literatures antigues a les literatures medievals. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGE D'esquerra a dreta: Carles Miralles (UB), JA Clua (UdL) i Luis Alberto de Cuenca (CSIC)
Aquest nou projecte aplega una quinzena de professors i investigadors de l'àmbit de les filologies clàssica, i catalana i hispànica medieval del CISC de Madrid, les universitats de Lleida, Múrcia, Barcelona i Autònoma de Barcelona. El seu objectiu és redescobrir la proximitat de les literatures grecollatines i medievals a través de la influència de les primeres en els tòpics literaris, els personatges èpics tràgics i les novel·les medievals.

En aquest sentit, els passats 28 i 29 d'octubre la UdL va acollir les I jornades científiques sobre aquest tema. "Usos i tradició de les literatures antigues a les literatures medievals", organitzades pels professors de la UdL Josep Antoni Clua i Flocel Sabaté, van aplegar una seixantena de persones entre experts, professors i alumnes. D'elles va sorgir la necessitat de crear aquesta nova línia de recerca interdisciplinar que es preveu fer extensiva a altres universitats i centres de recerca. Les properes jornades tindran lloc d'aquí a dos anys.