10 de març de 2010

La UdL i Indra consoliden la seua col·laboració en projectes d'R+D+i
audio
Conveni UdL - Indra
[+] AMPLIAR IMATGE D'esquerra a dreta: Ferran Badia, Joan Viñas, Santiago Roura i Santiago Escribano
Ambdós entitats enforteixen relacions en activitats d’investigació, desenvolupament i innovació en l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació, segons recull el conveni marc de col·laboració signat avui entre el rector de la UdL, Joan Viñas, el director general d’Indra, Santiago Roura; i el director d’Indra Software Labs, Santiago Escribano.

Entre els punts més rellevants d’aquest acord, impulsat per l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la UdL, destaquen la posada en marxa conjunta de programes d’R+D+i en el camp de l’accessibilitat a la tecnologia i la interacció persona-ordinador; la computació en entorns distribuïts; projectes de sistemes intel·ligents; plans per al desenvolupament de l'administració electrònica, així com l'impuls d'actuacions conjuntes d’investigació i innovació en el marc del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida, on Indra va instal·lar-se al 2005.

A més de les activitats conjuntes en I+D+i i desenvolupament tecnològic, l’acord de col·laboració s’estén a temes de formació, projectes de final d’estudis i pràctiques en empreses per als estudiants de l'EPS.

La signatura del conveni consolida la col·laboració que Indra manté amb la UdL des del 2006, i que ha propiciat experiències que fan viable un model de col·laboració Universitat-Empresa. En aquest sentit, cal dir que el 83% de la plantilla de Software Labs de Lleida ha realitzat els seus estudis a l'EPS. En els tres últims anys, 32 alumnes han estat becats per Indra, 56 professionals han realitzat les seues pràctiques a través del Pla Junior i s’han dut a terme més de 20 projectes de final de carrera.

En paral·lel, i en el marc de la Càtedra Indra-Fundación Addeco de la UdL, investigadors de l'EPS han desenvolupat tecnologies accessibles per a persones amb discapacitats que han estat exportades per la companyia tecnològica a nivell internacional. És el cas dels projectes HeadMouse, Virtual Keyboard o el Sistema Indensound.