10 de febrer de 2009

Asha Miró inaugura la I Setmana Intercultural de la UdL

. Tallers, taules rodones, música, cinema i gastronomia per potenciar el coneixement d'altres cultures

Asha Miró a la Setmana Intercultural de la Universitat de Lleida
Asha Miró
L'escriptora i presentadora de televisió hindú Asha Miró serà l'encarregada d'inaugurar la primera Setmana Intercultural de la Universitat de Lleida, que organitza el seu Centre de Cooperació Internacional amb la col·laboració de Bancaja. El darrer llibre de Miró, Rastres de Sàndal, que reflexiona sobre l'adopció internacional i l'explotació infantil, serà l'eix central de la xerrada inaugural de la setmana que combina els tallers, amb les taules rodones, la projecció de pel·lícules i altres activitats lúdiques. Tot i així, el tret de sortida de la setmana el donarà una batucada als campus de Cappont i de l'ETSEA, dilluns, a dos quarts d'11 del matí.

Totes les activitats de la setmana, que porta per títol Migració, Cultura i Desenvolupament: El valor del que ens és propi, són gratuïtes i estan obertes a tota la ciutadania.

La I Setmana Intercultural es desenvoluparà entre el 16 i el 19 de febrer al campus de Cappont. La Sala de Videoconferències del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera acollirà els tallers de henna, escriptura àrab, màscares de l'òpera de Pequín, cal·ligrafia xinesa i com redactar notícies on els protagonistes són persones immigrades. Mentre, les taules redones tindran lloc al Centre d'Informació i Documentació per al Desenvolupament i tractaran sobre "Medicina, agricultura i interculturalitat" i "Educació, literatura i interculturalitat".

Immigrasons a la Setmana Intercultural de la Universitat de Lleida
El grup Immigrasons
El programa es completa amb la projecció de El baño del Papa, guanyadora de la XIV Mostra de Cinema Llatinoamericà de Lleida, i Moodaale, que tracta l'ablació al Senegal i va ser guardonada al Festival de Cannes l'any 2004. La part més lúdica arribarà gracies a la música, amb un concert del grup Immigrasons al Cafè Teatre de l'Escorxador, i un dinar intercultural amb plats de Nicaragua, Paraguai, Brasil, República Dominicana i Colòmbia, a càrrec del Centre Llatinoamericà.

Tant la vicerectora de Relacions Internacionals i Cooperació, Carme Figuerola, com el director de zona de Lleida-Tarragona de Bancaja, Joan Carles Bonfill, han destacat la importància d'aprofundir en les relacions interculturals: conèixer per comprendre els altres que, a través de les seues realitats i cultures, ens enriqueixen.

MÉS INFORMACIÓ

Web de la 1a Setmana Intercultural de la Universitat de Lleida