1 d'octubre de 2010

La UdL amplia fins a una trentena les bicicletes per cedir a l'estudiantat

. Gràcies a un conveni amb el BACC, que també farà una guia bàsica pels usuaris
audio
Cessió de bicicletes a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGE Lliurament d'una de les bicicletes
La Universitat de Lleida ampliarà la seua flota de bicicletes per cedir a l'estudiantat, fins arribar a un total de 33, gràcies a un conveni que ha signat avui amb el Bicicleta Club de Catalunya (BACC). L'objectiu és promocionar l'ús d'aquests vehicles de dos rodes pels desplaçaments a la universitat, per tal d'aconseguir un canvi de model cap a mitjans de transports sostenibles.

El BACC comprarà per a la UdL sis bicicletes de passeig amb tots els accessoris obligatoris i equiparà la flota actual amb cadenats, portaequipatges, parafangs curts i llums del darrere. També es compromet a editar una guia bàsica del ciclista per repartir a l'estudiantat que participa al servei de préstec de bicicletes, que la Universitat de Lleida va posar en marxa el 2008. La UdL comprarà quatre vehicles més, amb el que la flota superarà la trentena.

La bicicleta es cedeix per un període màxim de 6 mesos. L'estudiant també rep un equip de seguretat consistent en un casc, una armilla reflectant i un cadenat. La UdL li proporciona una pòlissa de responsabilitat civil. El beneficiari només ha d'abonar 99 euros en concepte de fiança per la cessió, les despeses de gestió i les assegurances.

L'objectiu és promocionar l'ús de la bicicleta pels desplaçaments a la universitat, per tal d'aconseguir un canvi de model cap a mitjans de transports sostenibles
La UdL i el BACC han firmat aquest conveni coincidint amb la Jornada de Mobilitat Sostenible, que s'ha desenvolupat al campus de Cappont. En aquest marc, la UdL també ha posat en marxa una enquesta sobre l'ús dels diferents mitjans de transport dins de la comunitat universitària. L'objectiu és conèixer els hàbits d'estudiantat, professorat i Personal d'Administració i Serveis pel que fa als seus desplaçaments als diferents campus, per després potenciar la utilització de la bicicleta.