1 de març de 2011

Empreses i grups de recerca de la UdL investiguen junts gràcies al Programa UdL-Impuls

. Banco Santander finançarà durant cinc anys aquesta iniciativa
audio
Programa UdL - Impuls. Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGEEl rector durant la presentació del programa FOTO: UdL
En total són 10 els projectes de recerca relacionats amb enginyeria agronòmica i mecànica que han obtingut finançament en la convocatòria UdL-Impuls. Aquesta iniciativa, aprovada pel Consell de Govern de la UdL el setembre passat, té com a objectiu potenciar la col·laboració en projectes de R+D+i d'empreses amb grups d'investigació de la UdL. Banco Santander finançarà durant 5 anualitats la iniciativa amb 200.000 euros l'any, la qual cosa permetrà disposar no només de recursos materials, sinó contractar 11 investigadors -2 d'ells a temps parcial.

Avui, el rector de la UdL, Joan Viñas, i el subdirector general adjunt de Banco Santander i director global de Projectes Corporatius de la Divisió Global Santander Universidades, han presentat els resultats d'aquesta primera convocatòria acompanyats dels investigadors i els empresaris que lideren aquestes recerques. Tant Viñas com Moreno han destacat la importància de la iniciativa que permetrà, segons el rector, obrir línies de negoci per crear activitat econòmica al territori. Per Moreno, el programa UdL-Impuls demostra la viabilitat de la col·laboració entre el món de l'empresa i de la universitat, procés clau per avançar en la transferència del coneixement i els avenços en la societat, ha dit.

La iniciativa permetrà obrir línies de negoci per crear activitat econòmica al territori, demostrant la viabilitat de la col·laboració entre el món de l'empresa i la universitat
Els projectes finançats tenen a veure, entre d'altres, amb el conreu de la tòfona, el control biològic de plagues, sistemes robotitzats per a la recol·lecció de fruita, detecció i maneig de males herbes, millora de la qualitat de fruita, en postcollita o tallada, desenvolupament de maquinària agrícola i industrial, l'aplicació de bioproductes en plates de tomàquet i panís, l'obtenció de derivats d'àcids grassos aplicant química verda, o l'ús de bioproductes en plantes de tomàquet.

Programa UdL-Impuls. Projectes i empreses participants