/ca/serveis/oficina/Noticies/2012/octubre25/

25/10/2012

ReUdlitza, nou servei per oferir i demanar objectes de segona mà via Internet

L'eina, ideada per la Comissió de Medi Ambient, ha registrat més de 150 anuncis des de la seua posada en marxa

Reudlitza. Taller de reparació de bicicletes. Universitat de Lleida
Un instant del taller de reparació de bicicletes, dins la 3a Setmana de la Sostenibilitat
baixcorva
Afavorir la reutilització i minimitzar la generació de residus. Són els objectius del servei ReUdlitza, que la Comissió de Medi Ambient de la UdL ha posat en marxa en les darreres setmanes. La idea és posar en contacte persones que ofereixen gratuïtament un objecte que ja no fan servir, amb d'altres que poden estar interessats en aquests productes. En els darrers anys, la comunitat universitària disposava d'un fòrum privat que, segons els creadors del nou web, "s'havia quedat petit".

El projecte, que s'ha presentat aquesta tarda en el marc de la 3a Setmana de la Sostenibilitat, ha registrat més de 150 anuncis (107 ofertes i 49 demandes) des de la seua creació. Fins al moment, s'han dut a terme una quinzena d'intercanvis i encara es poden consultar prop d'una trentena de propostes a l'espai web. L'eina està dirigida a tota la comunitat universitària, que és la que pot publicar ofertes i demandes de forma anònima, tot i que -a diferència de l'anterior- tothom qui vulgui pot consultar-la o respondre als anuncis, tal com ha explicat una de les membres de la Comissió de Medi Ambient, Carol Cintas.

Reudlitza. Intercanvi d'objectes. UdL Per la seua banda, el rector de la UdL, Roberto Fernández, ha destacat el potencial de la iniciativa per la crida que fa a "criticar el sistema imperant" i n'ha felicitat els seus creadors per contribuir a potenciar la missió social de la Universitat. Finalment, el vicerrector de Campus, Jesús Avilla, l'ha definit com una "xarxa de regals" i ha afirmat que contribuirà a fomentar les relacions socials entre la comunitat universitària.