L’Aula de Poesia de la UdL va iniciar la seva activitat l’any 1995 sota la direcció de Pere Rovira, escriptor i professor de literatura espanyola moderna i contemporània al Departament de Filologia Clàssica, Francesa i Hispànica de la Universitat de Lleida. L’any 2004 va ser rebatejada com a Aula de Poesia Jordi Jové en memòria del poeta i professor del mateix Departament (Lleida, 1954-2003). Afavorir el coneixement de la poesia actual, donar veu als seus autors mitjançant lectures públiques comentades i difondre la seva obra són els principals objectius de l'Aula, oberta a la comunitat universitària i a la societat en general.

L'Aula organitza en periode acadèmic recitals de poesia a càrrec dels mateixos poetes, a cadascun dels quals dedica la publicació d’un recull de poemes en acurades edicions dins la col·lecció Versos. En l'actualitat està dirigida pel Dr. Julián Acebrón, professor de literatura espanyola al Departament de Filologia Clàssica, Francesa i Hispànica, i n'és coordinador el poeta i professor Amat Baró. L’objectiu és oferir, a la comunitat universitària i a totes les persones atretes per la literatura, un seguit d’activitats poètiques programades al llarg del curs, entre les quals destaquen recitals singulars a càrrec de poetes de les darreres generacions i la publicació dels respectius reculls poètics.